SiteName.nl
Jouw artikels lezen en delen
 

 

8 Makkelijke manieren om meer groenten en fruit te eten


 

Auteur: inge      Gezien: 535      Datum: -

Heb je je ook voorgenomen om in 2013 gezonder te gaan leven? Met deze tips breng je ongemerkt meer groenten en fruit in je dagelijkse menu!

  • Boerenkoolchips

Je zou er misschien niet direct aan denken, maar boerenkoolchips zijn een heerlijk en gezond alternatief voor de gewone zoutjes. Supermakkelijk te maken, kijk op internet voor een recept ( ‘kale chips’).

  • Dipsausjes
  • Maak lekkere dips met groenten; tomatensalsa en de op aubergine gebaseerde ‘baba ganoush’ zitten vol met anti oxidanten en guacamole is misschien wel wat calorierijk maar zit boordenvol met goede vetten.

  • Bak brood
  • Experimenteer met je zelfgebakken brood; bananenbrood of pompoenenbrood is heerlijk!

  • Soep
  • Alle soorten soep lenen zich voor het verwerken van allerlei soorten groenten. Gebruik restjes groenten of en doe ze in de soep. Voeg luciferreepjes wortel of selderij toe aan de kippensoep of noedelsoep. De mogelijkheden zijn eindeloos!

  • Malen & mixen
  • Lekkere drankjes en smoothies zijn een ideale manier om meer groenten en fruit te consumeren. Ook hier zijn weer de mogelijkheden eindeloos. Heb je inspiratie nodig? Kijk op internet of schaf een boek aan.

  • Salades
  • Salades lenen zich uitstekend om een zoete bite in te verwerken. Schijfjes peer of kleine stukjes watermeloen of aardbei; ze hebben een kleurig effect en geven de salade net dat beetje extra!

  • Rollen maar!
  • Overheerlijke wraps zijn makkelijk te maken met tortilla’s. Stop ze lekker vol met groenten zoals mais, stukjes paprika, sla etc.

  • Groenten saai? Geef het een knoflook bite!
  • Onze Hollandse gekookte groenten zijn natuurlijk niet erg opwindend. Knijp een lekker teentje knoflook over de groenten of door de jus. Het geeft net een beetje extra en knoflook is supergezond.




    Gerelateerd:
    Geen.